نرم افزار پاشنه برای فروشندگان کیف و کفش طراحی شده و در این نرم افزار بسیاری از قابلیت ها و امکانات اختصاصی شده این مشاغل پیاده سازی شده است.
در نرم افزار پاشنه با تعریف یک مدل کفش میتوان که رنگ ها و سایز های مختلف را به آن انتساب داد از تعدد تعریف کالاها پرهیز میشود بنابراین مباحث انبارگردانی و مدیریت کالا در انبار به راحتی صورت میگیرد.عملیات مرجوعی (برگشت از خرید و برگشت از فروش)،نگهداری حساب های اعتباری،تخفیف های دوره ای و جشنواره ها و فستیوال های فروش به سادگی قابل تعریف است و با استفاده از فیچر کارت خرید میتوان که مشتریان را در باشگاه فروش عضو نمود و بابت هر خرید آنها را از تخفیف در خرید های بعدی بهره مند نمود.
به وسیله فیچر پنل ارسال پیامک میتوان که ارتباط مستمر خود را با مشتریان حفظ نمود و به صورت اتوماتیک از پیامک های مناسبتی (تاریخ تولد،تاریخ ازدواج،اعیاد و ... ) جهت حفظ این ارتباط بهره گرفت .تمام ارسال ها به شماره مشتری و با اسم مشتری به صورت اتوماتیک انجام میشود.حساب های بانک ها ،مدیریت چک و صدور دسته چک،حساب صندوق و سود و زیان و هزینه و درآمد با گزارش های بسیار متنوع و به اشکال گوناگون تحت کنترل کاربر است.
استفاده از نرم افزار پاشنه بسیار ساده است، طراحی فرم ها به گونه ای است که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار میسازد و ادبیات استفاده شده در نرم افزار کاملا سلیس و بدون نیاز به هیچ پیش نیاز دانش حسابداری بوده و با حداقل دانش کامپیوتر و صرفا با استفاده از راهنما (Help) موجود در برنامه میتوان به بهترین شکل ممکن از نرم افزار استفاده کرد و در محل کسب خود نظم و انضباط مالی ،سرعت و دقت در کارها و سهولت در کسب گزارش های لازم جهت اتخاذ تصمیم های صحیح کسب نمود.
خصوصیات کالا :
با توجه به تنوع بسيار زياد مشاغل و روش های گوناگون در اجرای مراحل کار در بين صاحبان مشاغل، حتی با وجود نرم افزارهاي حسابداری متنوع در بازار، بعضاً نيازهايی به چشم میخورد که در هيچ يک از نرم افزارها به صورت يکپارچه تعبيه نشده است. از طرفي تهيه نرم افزار سفارشی بسيار هزينه بر خواهد بود.
با تهيه اين ويژگی مي توانيد برای هر کالا چند خصوصيت دلخواه تعريف نماييد و ضمن افزايش قدرت نرم افزار از وارد کردن کالاها و اطلاعات تکراری در سيستم اجتناب کنيد.
به کمک اين ويژگی قدرت نرم افزار به طرز قابل توجه و به صورت دلخواه افزايش پيدا کرده و مسائل غير قابل حل در ساير نرم افزارها به راحتی برطرف میگردد. به عنوان مثال:
ترازنامه :
ترازنامه معمولاً در پایان یک دوره مالی تهیه میگردد. در ترازنامه سه قلم اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص میگردد. این ۳ بخش در ترازنامهها، این ایده را به سرمایهگذاران میدهد که داشتهها (داراییها) و چه دیونی (بدهیهایی) دارد و صاحبان شرکت چه مقدار سرمایهگذاری کردهاند.
ترازنامه به زبان ساده مشخص مینماید که یک مؤسسه چه میزان دارایی دارد: زمین، ساختمان، اثاثه، وجه نقد در صندوق و… همگی میزان دارایی مؤسسه را نشان میدهند. بدهکاران به شرکت نیز جز داراییهای شرکت محسوب میگردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی شرکت میگردند.
از طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص میگردد. هر سازمان ممکن است به افراد مختلف بدهی داشته باشد (حساب بستانکاران) یا مؤسسه ممکن است با صدور چکهای مختلف اسناد پرداختنی مختلفی داشته باشد. خلاصه اطلاعات بدهی مؤسسه و در نهایت سرمایه تشکیل مؤسسه نیز در قسمت بدهی های ترازنامه مشخص میگردد. علت امر این است، که شرکت همواره به صاحب سرمایه بدهکار است. در حقیقت بدهی و سرمایه دیون یک مؤسسه را به افراد حقیقی یا حقوقی دیگر مشخص میکند.
ترانامه بر اساس اصل زیر استوار است:
دارایی = بدهی + سرمایه به این اصل، معادله اصلی حسابداری میگویند.
موجودی بانک ها، صندوق ها، ارزش ريالی کالاهای موجود، مبلغ چک های دريافتی و پرداختی، ميزان بدهی بدهکاران و ميزان بستانکاری بستانکاران و همچنين ميزان سرمايه سرمايه گذاران در اين گزارش قابل مشاهده است. با استفاده از اين گزارش میتوانيد دارايی ها و بدهی ها و سرمايه های خود را به صورت مجموع و جزئی مشاهده نماييد، همچنين امکان دسترسی سريع به تفصيلی دارايی ها، بدهی ها و سرمايه ها نيز وجود دارد.
گروه گزارشات سرمایه ها :
در صورتی که ویژگی افزایش / کاهش سرمایه را خریداری نموده باشید، از این ویژگی (گروه گزارشات سرمایه ها) جهت تهیه گزارش از سرمایه گذاری های انجام شده میتوانید استفاده نمایید.
گزارش سرمايه ها
ليست افراد سرمايه گذار در سيستم و مبلغ سرمايه ای که آنها به سيستم تزريق نموده اند، در اين قسمت قابل مشاهده است.
گزارش تفصيلي سرمايه اشخاص
کليه تراکنش های اتفاق افتاده بر روی حساب سرمايه اشخاص را میتوانيد در اين قسمت مشاهده کنيد. در واقع روند بدهکاری و بستانکاری سرمايه شخص در اين قسمت قابل مشاهده و پيگيری است.
بازکردن چند فاکتور همزمان :
این ویژگی به شما کمک میکند تا در زمانی که صف مشتریان ایجاد شده است و بنا به دلایلی نمیتوانید فاکتور را تسویه نمایید، فاکتور جاری را باز نگه دارید و اقدام به صدور فاکتور جدید برای مشتری دیگر نمایید.
با استفاده از امکان باز کردن چند فاکتور همزمان، قادر خواهيد بود در يک لحظه چندين فاکتور را بدون احتياج به بستن يا تعيين تکليف فاکتور ساير مشتريان باز نگه داريد و از ازدحام جمعيت و تشکيل صف های طولانی و نارضايتی مشتريان و فروشندگان جلوگيری کنيد.
توجه: تا 10 فاکتور را به صورت همزمان میتوانید باز نگه دارید.
افزایش / کاهش سرمایه :
اساس کار کسب و کارها و تولید یا ارائه خدمات، سرمایه است. هر کسب و کاری برای شروع نیازمند داشتن یک سری امکانات و تجهیزات است، بنابراین نمیتوان انکار کرد که سرمایه نقش اصلی در بوجود آمدن آنها را دارد. همچنین کسب وکارهایی که فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز برای ارتقای کار و پیشرفت بیشتر مستلزم جذب سرمایه هستند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.
در حالت کلی میتوان سرمایه را هر نوع دارایی مالی یا ارزش دارایی های مالی نظیر وجه نقد در حساب بانکی، کارخانه، ماشین آلات و تجهیزاتی که در اختیار شرکت است دانست. در واقع سرمایه به منابع مالی مورد استفاده گفته میشود. به این ترتیب شرکت هایی که دارایی بیشتری نسبت به رقبا دارند، عملکرد بهتری میتوانند داشته باشند.
از نظر حسابداری سرمایه از کم کردن بدهیهای مؤسسه از جمع دارایی آن بدست میآید. به عبارت دیگر پس از پرداخت تمام بدهیها و تعهدات یک مؤسسه، آنچه از دارایی باقی میماند متعلق به صاحب یا صاحبان سرمایه مؤسسه است. بهطور مثال اگر در یک مؤسسه جمع داراییها ۳٬۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال و جمع بدهیهای مؤسسه ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال باشد، آنگاه سرمایه مؤسسه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال خواهد بود، که از تفاضل دارایی و بدهی بدست میآید.
در صورتی که در واحد تجاری شما مدیریت سرمایه مهم است و یا سرمایه گذاری کسب و کار شما مربوط به چند سرمایه گذار متفاوت است، میبایست این ویژگی را خریداری نمایید و سرمایه هر شخص را در سیستم درج و بالطبع در پایان سال مالی سود و زیان را متناسب با سرمایه هر شخص محاسبه و تقسیم نمایید. افزایش و کاهش سرمایه، توسط سرمایه گذاران در ابتدای شروع به کار مجموعه و یا در هر برحه زمانی دیگری میتواند انجام شود، به عبارتی در هر زمانی که در مجموعه شما سرمایه گذاری، مبلغ سرمایه خود را افزایش و یا کاهش میدهد، میبایست از این امکان استفاده نمایید.
چاپ بارکد / شلف لیبل و تنظیمات :
چاپ بارکد / شلف لیبل بر روی کالا، باعث میشود که اولاً مشتری از قیمت کالای مورد نظر خود مطلع شده و ثانیاً شما دیگر نیازی به توضیحات تکراری در مورد اجناس نداشته باشید.
در فروشگاه هايی که از بارکد خوان جهت انتخاب کالا و درج در صورتحساب مشتری استفاده میکنند، بعضاً کالاهايی وجود دارد که فاقد بارکد هستند به کمک اين ويژگی قادر خواهيد بود بارکد را با توجه به تنظيمات و نيازهای خودتان چاپ و برای چسباندن بر روی کالاها آماده کنيد.
همچنین با استفاده از امکان چاپ شلف لیبل برای کالاهای خود، میتوانید اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالاها در هنگام خرید، از جمله قیمت فروش کالا و مبلغ تخفیف در نظر گرفته شده برای آن را چاپ کرده و بر روی اجناس بچسبانید.
امکاناتی که چاپ بارکد کالا / شلف لیبل در اختیار شما قرار میدهد:
تنظیمات بسیار دقیق و جزء به جزء
چاپ بارکد کالا معمولی
چاپ بارکد به ازاء تعداد کالاهای موجود در انبار
چاپ بارکد کالاهای خریداری شده در بازه تاریخ مشخص
چاپ بارکد اقلام فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش
چاپ بارکد کالا - قیمت براساس فاکتور خرید / فروش / برگشت از فروش (چاپ بارکد پیش فرض کالا / چاپ بارکد ریز ترین واحد کالا / بارکد واحد درج شده در فاکتور / به انتخاب کاربر)
چاپ بارکد خصوصیت دار
چاپ بارکد فروش نقدی / فروش کارت خوان / فروش اعتباری
چاپ بارکد امین (جهت استفاده در ترمینال فروش)
امکان تعیین تعداد چاپ برای تمامی بارکدهای انتخاب شده به صورت یکجا
سازگاری با پرینترهای چاپ لیبل و پرینترهای لیزری و ...
گروه گزارشات زمانی کالا :
این گزارشات عمدتاً جهت بررسی گردش کالا ها در بازه های زمانی مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. (این ویژگی امکان بررسی این که میزان فروش کدام کالاها بهتر و کدام کالاها ضعیف است را نیز فراهم میکند و همچنین شما را مطلع میسازد که زمینه کاری را بر روی کدام کالاها به دلیل عدم فروش مورد نظر و مطلوب بایستی تقویت کنید.)
ویژگی گروه گزارشات زمانی کالا، شامل 3 گزارش ذیل است:
1. گزارش معاملات کالا
بررسی میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی کالاها به تفکیک مقدار و مبلغ در این گزارش میسر میشود.
امکان جستجو براساس کالاهای راکد (کالاهایی که خرید دارند ولی فروش ندارند) و کالاهای با گردش صفر (کالاهایی که خرید و فروش ندارند) و معاملات انجام شده با شخص / اشخاص خاص و کالاها و گروه های کالای مورد نظر وجود دارد.
2. گزارش ماهیانه کالا
میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی کالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفکیک ماههای سال نمایش داده میشود.
3. گزارش فصلی کالا
میزان خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، خرید و فروش امانی کالاها (مقدار و مبلغ) در این گزارش به تفکیک فصول سال نمایش داده میشود.
گروه گزارش دفاتر :
اسناد حسابداری در نرم افزار شما به صورت خودکار و در پس زمینه درج میشود. در صورتی که مایل باشید اسناد حسابداری درج شده را بررسی و مشاهده نمایید، بایستی این ویژگی را خریداری نمایید.
گروه گزارش دفاتر شامل 2 گزارش ذیل است:
گزارش دفتر روزنامه
یکی از دفاتر استاندارد حسابداری است که کلیه اسناد صادر شده توسط نرم افزار و کلیه رویدادهای مالی یک واحد صنفی، به صورت روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن قابل مشاهده خواهد بود. جهت بررسی اسنادی که در نرم افزار به صورت خودکار صادر میشود میتوانید از این گزارش استفاده نمایید.
گزارش دفاتر کل حسابداری
دفاتر کل حسابداری، یکی دیگر از گزارشات استاندارد حسابداری است که سر فصل حساب ها به صورت طبقه بندی شده در آن نمایش داده میشوند. به طور مثال: موجودی تمامی بانک ها و صندوق ها و لیست بدهکاران و بستانکاران و اسناد دریافتی و پرداختنی و … به صورت تفکیک شده در آن ذکر میگردد. در این گزارش امکان دسترسی سریع به حساب تفصیلی هر یک از سر فصل ها امکان پذیر است.
گروه معامله کالا :
در صورتی که در مجموعه شما امکان مرجوع کردن کالا توسط مشتریان وجود دارد و یا کالاهایی که شما از تامین کنندگان تهیه میفرمایید ممکن است به هر دلیلی مرجوع گردد، این ویژگی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.
پس از خرید این ویژگی، امکانات و گزارشات ذیل قابل دسترس خواهند بود:
برگشت از فروش
برگشت از خريد
گزارش فاکتور هاي برگشت از خريد
گزارش فاکتور هاي برگشت از فروش
برای فروشندگان در فروش کالا، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، که در ذیل به آن اشاره میکنیم:
کالای فروخته شده دارای مشکل باشد.
کلای فروخته شده معیوب، ناقص و یا شکسته باشد.
دارای کیفیت پایینی باشد.
با درخواست مشتری مغایرت داشته باشد و …
خریدار در صورت مواجه شدن با این مسائل، مسلماً کالای خریداری شده را مرجوع میکند و برای سیستم حسابداری فروشنده، سند برگشت از فروش بایستی صادر شود.
گروه پیش فاکتور و سفارشات :
در صورتی که شغل شما به گونه ای است که برای فروش کالا و خدمات خود نیاز است که برای مشتریان پیش فاکتور صادر نمایید (به طور مثال: طراحی و چاپ، لوازم خانگی، فروش قطعات کامپیوتری و ...)، یا برای سفارش کالا خود به تأمین کنندگان کالا، نیاز به صدور فاکتوری در قالب سفارش دارید، با استفاده از این ویژگی میتوانید سرعت و دقت کارهای خود را بهبود ببخشید و خرید این ویژگی به شما توصیه میشود.
ویژگی گروه پیش فاکتور و سفارشات شامل 4 قابلیت ذیل است:
1. پیش فاکتور
با توجه به اینکه امروزه مشتریان جهت خرید کالای مورد نیاز خود، کیفیت و قیمت های مختلف کالا یا خدمت مورد نظر را در بازار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار میدهند، ارائه پیش فاکتوری که به شکل مناسبی توسط نرم افزار ایجاد و توسط دستگاه چاپگر، چاپ و ارائه گردد میتواند موجب شناخت مناسب تر کالای ارائه شده توسط واحد صنفی گردد و همچنین امکان پیگیری و دسترسی های بعدی را نیز به شدت افزایش دهد. لذا این امکان میتواند نقش مؤثری در افزایش فروش و رضایتمندی مراجعین داشته باشد.
2. تبدیل پیش فاکتور به فاکتور
با این امکان میتوانید پیش فاکتورهای صادر شده قبلی را به سادگی به فاکتور تبدیل نمایید بدون اینکه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاکتور فروش به نرم افزار وارد نمایید.
3. امکان ثبت سفارش کالا
اعلام نیازمندی و ثبت سفارش کالاهای مورد نیاز واحد تجاری به روش های سنتی و به صورت شفاهی علاوه بر افزایش احتمال خطا و اشتباه توسط دو طرف سفارش دهنده و سفارش گیرنده، امکان ارجاعات بعدی و بررسی و مطابقت اجناس ارسال شده و سفارش را نیز از بین میبرد، از این رو استفاده از قابلیت ثبت و چاپ سفارشات کالا موجب افزایش دقت، کاهش خطای انسانی و همچنین پیگیری و مراجعات بعدی را امکان پذیر مینماید.
4. امکان تبدیل سفارش کالا به فاکتور خرید
با این امکان میتوانید سفارش های صادر شده قبلی را به سادگی به فاکتور خرید تبدیل نمایید بدون اینکه نیاز باشد این اطلاعات را مجدداً برای صدور فاکتور خرید در نرم افزار وارد نمایید.
گروه هزینه و درآمد :
هر مجموعه ای برای مدیریت هزینه / درآمد های روزمره خود، نیاز دارد که هزینه ها و درآمدها را به صورت تفکیک شده درج نماید. درج هزینه و درآمدها به تنهایی کافی نیست و برای مدیریت بهتر آنها بایستی بتوانید گزارشات خلاصه و ریز آنها را تهیه و در ماه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و از این طریق بتوانید هزینه های خود را مدیریت کرده و کاهش دهید و همچنین درآمدهای خود را افزایش دهید.
ویژگی گروه هزینه و درآمد شامل 4 گزارش ذیل است:
1. گزارش ریز هزینه ها
جهت اطلاع از دفعات تکرار و پرداخت انواع مختلف هزینه های واحد صنفی و مبالغ پرداختی و تاریخ های پرداخت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.
2. گزارش ریز درآمدها
جهت اطلاع از دفعات تکرار و دریافت انواع مختلف درآمد های واحد صنفی و مبالغ دریافتی و تاریخ های دریافت، این گزارش قابل استفاده خواهد بود.
3. گزارش خلاصه هزینه ها
شما میتوانید تعداد پرداخت ها و میانگین و مجموع مبالغ پرداخت شده بابت هر هزینه را مشاهده نمایید.
4. گزارش خلاصه درآمد ها
شما میتوانید تعداد دریافت ها و میانگین و مجموع مبالغ دریافت شده بابت هر درآمد را مشاهده نمایید.
گروه گزارشات انبارداری :
در صورتی که موجودی و نوسان قیمت کالاها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره سعی در مدیریت صحیح موجودی ها دارید، این گروه از گزارشات میتواند در این زمینه به شما کمک شایان توجهی نماید.
ویژگی گروه گزارشات انبارداری شامل 4 گزارش ذیل است:
1. گزارش موجودی کالا
شما میتوانید خلاصه گزارشی از وضعیت کالاها مانند موجودی کلی کالا در همه انبارها، ارزش ریالی کالاهای موجود در انبار و سود حاصل از فروش این کالا تا این لحظه و ... را با قابلیت تعیین شرایط مختلف جستجو مانند گروه کالا، انبار و ... مشاهده نمایید.
2. گزارش کاردکس کالا
با این گزارش ریز گردش ریالی و تعدادی کالاها در انبارها در بازه زمانی مشخص مشاهده میگردد. از این رو بررسی روند خرید و فروش کالا جهت قیمت گذاری و تعیین سفارشات جدید و ... توسط مدیر مجموعه تسهیل میگردد.
3. گزارش موجودی کالا در انبار
این گزارش به شما اعلام میکند، که از هر کالایی در هر انبار و بخش چه تعداد موجودی دارید. جهت بررسی موجودی کالاها و ثبت سفارش جدید و انجام عملیات انبار گردانی (بررسی موجودی انبار و تطابق آن با نرم افزار) این گزارش بسیار کاربردی است.
4. گزارش وضعیت انبار
شما میتوانید موجودی کلیه کالاهای موجود در یک انبار، به همراه قیمت خرید و فروش پیش فرض آنها را مشاهده نمایید. با استفاده از این قابلیت در واقع موجودی و لیست کلیه اجناس موجود در یک انبار قابل مشاهده میباشند.
گزارش دفتر تفصیلی اشخاص :
مانده حساب طرف حساب هاي تجاري و دلايل کاهش يا افزايش بدهکاري و بستانکاري ايشان، در يک تجارت شفاف و منظم يکي از مهمترين مسائل به شمار مي رود. کليه تراکنش هاي اتفاق افتاده بر روي حساب اشخاص موجود در سيستم را مي توانيد در اين قسمت مشاهده کنيد.
روند بدهکاري و بستانکاري شخص با نمايش جزئيات کالاهاي فروخته شده يا خريداري شده از ايشان در اين گزارش قابل مشاهده و پيگيری است.
ثبت و مدیریت دسته چک :
امروزه در فرآیند کاری مشاغل مختلف استفاده از چک امری مرسوم تلقی میشود. از این رو مهم است که تیم مالی قادر به ثبت دسته چک و مدیریت چک ها و گزارش گیری از آن باشد.
در صورتی که از چک در چرخه مالي واحد صنفي خود زياد استفاده مي کنيد، با استفاده از ثبت دسته چک مي توانيد با وارد کردن يکجاي کليه برگ هاي يک دسته چک در سيستم، در هنگام نياز، از برگ هاي چک سفيد ثبت شده استفاده کنيد و از ثبت مورد به مورد چک ها بي نياز شويد.
مديريت تعداد برگ هاي مصرف شده و باقي مانده هر دسته چک و صرفه جويي در وقت و افزايش سرعت عمل و همچنين مديريت بهتر چک ها از قابليت هاي برجسته اين قسمت است.
گزارش سود بخش ها :
در واحدهاي صنفي که جهت بررسي دقيق تر وضعيت سود و زيان، بخش هاي مختلف تعريف گرديده است و کليه موارد منجر به سود و زيان توسط کاربر سيستم در بخش مربوطه ثبت گرديده است، جهت مشاهده سود بخش هاي مختلف در بازه هاي زماني معين از گزارش سود بخش ها بهرمند خواهيد شد.
ممکن است مجموعه ما فعالیت های مجزایی انجام دهد که جهت استخراج تفکیک شده سود و زیان هر فعالیت، بخش های مجزایی در نرم افزار تعریف میشوند و عملیات های خرید، فروش، هزینه / درآمد و ... در بخش مربوطه درج میشوند.
با استفاده از این گزارش میتوانیم سود و زیان هر بخش را به صورت تفکیک شده مشاهده نماییم و در صورتی که سرمایه گذاران در هر یک از بخش ها سرمایه گذاری کرده اند، بتوانیم به صورت دقیق سود و زیان بخش مربوط به هر سرمایه گذار را استخراج و با وی به اشتراک بگذاریم.
بستن
*به
این نظر امتیاز دهید
*نام و نام
خانوادگی * پست
الکترونیک * متن پیام
|